Breath Trainer app

Fiets zover mogelijk met de Breath Trainer app. Er zijn 3 verschillende ademspiertrainingen mogelijk: “Uithoudingsvermogen”, “uithoudingsvermogen en kracht” en alleen “kracht”.

De training kan worden gedaan in één van de 4 verschillende gebruikersniveaus: “Low”, “Medium”, “High” en “Very High”.

IMG_0203 IMG_0204 IMG_0205

Het kiezen van het juiste niveau van de gebruiker.

  1. Kies een categorie (“Endurance”, “Endurance & Strength” or “Strength”)
  2. Stel de juiste ademrichting in (inademen of uitademen)
  3. Kies het laagste level (“Low”) en doe een testrit.
  4. Gaat het te makkelijk? Kies dan een hoger level (“Medium”) en herhaal de testrit
  5. Gaat het nog steeds te makkelijk? Kies dan nogmaals een hoger level (“High”) Zoniet dan is dit het juiste level om de training te volgen.

Stap 2: Test mode

  1. Selecteer de knop “Test mode”
    IMG_0213
  2. Voer de test uit: een maximale in of uitademing
    IMG_0210

Stap 3: Training mode

  1. Selecteer de knop “Training Mode” en kies hoe vaak de oefening herhaalt dient te worden ( 3 -30 keer)
    IMG_0207
  2. Start de oefening. Tijdens de oefening probeert u telkens een bepaald percentage van uw maximale uit of inademing te halen. Dit percentage wordt door een oranje pijl aangegeven. Na elke rit zakt de fiets terug naar het begin. Neem tussen iedere rit een minimale rust van 4 seconden.
    IMG_0211

Tips:

  • Wanneer u het uithoudingsvermogen traint dan doet u maximaal 30 herhalingen.
  • Wanneer u een kracht en uithoudingsvermogen traint dan doet u maximaal 15 herhalingen.
  • Bij krachttraining doet u maximaal 8 herhalingen.

De oefeningen worden het best gedaan zonder het witte dopje op het antibacterieel filter mondstuk. Maar gebruikers met uiterst beperkte longinhoud kunnen beter het witte dopje wel gebruiken.

Wij danken Jan Folmer van www.trainjelongen.nl voor zijn adviezen bij het maken van deze app.